Ὁ μακαριστὸς Γέροντας Γρηγόριος Κτίτωρ καὶ Πνευματικὸς τοῦ Ι. Ἡσυχαστηρίου Τιμίου Προδρόμου στὴν Μεταμόρφωση Χαλκιδικῆς. Ὁ Γέροντας Γρηγόριος ἦταν κοντὰ στὸν Ἅγιο Παΐσιο ἕως τὸ τέλος τῆς ζωῆς του . Ἡ Μαρτυρία τοῦ Γέροντος Γρηγορίου εἰπώθηκε τὸ 2010.
11 Ιουν 2025
1.700 χρόνια ἀπὸ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο
Γιορτάζουμε ἐφέτος τὰ 1.700 χρόνια ἀπὸ τὴ σύγκληση τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἡ ὁποία πραγματοποιήθηκε στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας τὸ 325 μ.Χ., προκειμένου νὰ ἀντιμετωπίσει τὴν κακοδοξία τοῦ Ἀρείου· καὶ ἀποτέλεσε κομβικὸ σημεῖο, ποὺ καθόρισε τή μετέπειτα πορεία τῆς Ἐκκλησίας. Μὲ ἀφορμὴ τοὺς ἑορτασμοὺς ποὺ ἔγιναν, ἐκφωνήθηκαν διάφοροι λόγοι, πραγματοποιήθηκαν θεολογικὰ Συνέδρια ποὺ ἐξῆραν τὴ σημασία τῆς Συνόδου αὐτῆς, καὶ μάλιστα σὲ ἐποχὴ ποὺ ἡ Ἑλλάδα, ἡ Εὐρώπη ἀλλὰ καὶ ὅλος ὁ δυτικὸς κόσμος βιώνει πολυεπίπεδες κρίσεις ταυτότητας. Δυστυχῶς, ὅμως, ἔχουμε τὴν αἴσθηση ὅτι κάποιες εἰσηγήσεις ποὺ ἐκφωνήθηκαν στὰ σχετικὰ Συνέδρια, δὲν ἀποσκοποῦσαν ἀποκλειστικὰ στὴν ἀνάδειξη τοῦ κύρους τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ἀλλὰ καὶ στὸ νὰ εἰσαγάγουν ἀπόψεις θεολογικὰ ἐπιλήψιμες, μὲ συγκεκριμένες στοχεύσεις καὶ ἐλατήρια ἀλλότρια.
Εἶναι σημαντικό, ὅταν ἀναφερόμαστε στὸ κύρος τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, νὰ μὴν περιοριζόμαστε μόνο σὲ σχετικοὺς διθυραμβικοὺς λόγους, ἀλλὰ...
Εἶναι σημαντικό, ὅταν ἀναφερόμαστε στὸ κύρος τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, νὰ μὴν περιοριζόμαστε μόνο σὲ σχετικοὺς διθυραμβικοὺς λόγους, ἀλλὰ...
Κέντρα ὑποδοχῆς παράνομων μεταναστῶν σέ 16.000 οἰκισμούς τῆς ἐπικρατείας!
Ἡ «Ἑστία» ἀποκαλύπτει: Δυνατότητα δημιουργίας προσωρινῆς δομῆς «προσφύγων» ἀνά οἰκισμό προβλέπει τό νέο Προεδρικό Διάταγμα τῆς Κυβερνήσεως γιά οἰκισμούς κάτω τῶν 2.000 κατοίκων! – Δυνητικά νομοθετεῖται ἡ ἐγκατάστασις 1,6 ἑκατομμυρίων μεταναστῶν σέ ὁλόκληρη τήν χώρα, τήν στιγμή πού ἡ Γερμανία μᾶς πιέζει νά δεχθοῦμε πίσω 80.000 ὡς πρώτη δόση!
ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ, πού ἐνέκρινε ἡ Κυβέρνησις, νομοθετεῖται ἡ δυνατότης δημιουργίας δομῶν «φιλοξενίας» γιά ἕως 1,6 ἑκατομμύρια «προσφύγων» (δηλαδή παρανόμων μεταναστῶν). Πρόκειται γιά τό ΠΔ 11 πού ἔχει δημοσιευθεῖ στό ΦΕΚ194/15-Ἀπριλίου 2015, ἡμερομηνία κατά τήν ὁποία ἔχει τεθεῖ σέ ἰσχύ. Τό χειρότερο εἶναι πώς οἱ δομές αὐτές προβλέπεται νά διασπαροῦν...
ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ, πού ἐνέκρινε ἡ Κυβέρνησις, νομοθετεῖται ἡ δυνατότης δημιουργίας δομῶν «φιλοξενίας» γιά ἕως 1,6 ἑκατομμύρια «προσφύγων» (δηλαδή παρανόμων μεταναστῶν). Πρόκειται γιά τό ΠΔ 11 πού ἔχει δημοσιευθεῖ στό ΦΕΚ194/15-Ἀπριλίου 2015, ἡμερομηνία κατά τήν ὁποία ἔχει τεθεῖ σέ ἰσχύ. Τό χειρότερο εἶναι πώς οἱ δομές αὐτές προβλέπεται νά διασπαροῦν...
10 Ιουν 2025
Κερκύρας Νεκτάριος: Ὅταν ἡ Ἐκκλησία δὲν προτρέπει στὴν πνευματικὴ ἐγρήγορση, ὅταν ἀποφεύγει τὸν ἔλεγχο τῆς ἀδικίας γιὰ νὰ διατηρήσει τὴν εἰρήνη μὲ τὶς κοσμικὲς ἀρχές, τότε προδίδει τὴν ἀποστολή της!
Ὁ Δρόμος τῆς Σιωπῆς,
Ἡ Παρακμὴ τῆς Δημοκρατίας στὴ Σκιὰ τοῦ Ὁλοκληρωτισμοῦ
Γράφει ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξῶν καὶ διαποντίων νήσων
Σὲ καιροὺς ψευδοῦς ἐλευθερίας καὶ πνευματικῆς ραθυμίας, οἱ σπόροι τῆς πλάνης καὶ τοῦ πνευματικοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ σπέρνονται σιωπηλὰ μέσα στὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων. Δὲν ἀκούγονται πιὰ ἑρπύστριες στοὺς δρόμους οὔτε κραυγὲς καὶ διαμαρτυρίες· οἱ μορφὲς κυριαρχίας ἔχουν ἐκλεπτυνθεῖ, οἱ μηχανισμοὶ πειθάρχησης φοροῦν τὴ μάσκα τῆς κανονικότητας. Παρ’ ὅλα αὐτά, ἡ δημοκρατία καταρρέει ὄχι μὲ θόρυβο, ἀλλὰ μὲ ἕναν ἤπιο καὶ σχεδὸν ἀποδεκτὸ λυγμό.
Ὁ σύγχρονος κόσμος, κυριαρχούμενος ἀπὸ δυνάμεις ποὺ λειτουργοῦν ἔξω ἀπὸ τὸ ἦθος τοῦ Εὐαγγελίου, ὁδηγεῖ τὸν ἄνθρωπο σὲ μιὰ πολύμορφη ἐξάντληση, σωματική, νοητικὴ καὶ πνευματική. Ἡ οἰκονομικὴ πίεση, ἡ ἀβεβαιότητα, τὸ ἄγχος...
Ὁ σύγχρονος κόσμος, κυριαρχούμενος ἀπὸ δυνάμεις ποὺ λειτουργοῦν ἔξω ἀπὸ τὸ ἦθος τοῦ Εὐαγγελίου, ὁδηγεῖ τὸν ἄνθρωπο σὲ μιὰ πολύμορφη ἐξάντληση, σωματική, νοητικὴ καὶ πνευματική. Ἡ οἰκονομικὴ πίεση, ἡ ἀβεβαιότητα, τὸ ἄγχος...
Βασίλειος Τουλουμτσής: «Ἡ ἐκκλησιολογικὴ ἀξιολόγηση τῆς μὴ ἀναχειροτόνησης σύμφωνα μὲ τὴν Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο καὶ ἡ περίπτωση τῆς Οὐκρανικῆς κρίσης»
Βασίλειος Τουλουμτσής, ὑπ. Διδάκτωρ Δογματικῆς στὸ ΕΚΠΑ.
Εἰσήγηση μὲ θέμα: Ἡ ἐκκλησιολογικὴ ἀξιολόγηση τῆς μὴ ἀναχειροτόνησης σύμφωνα μὲ τὴν Ζ' Οἰκουμενικὴ Σύνοδο καὶ ἡ περίπτωση τῆς Οὐκρανικῆς κρίσης.
Θέμα Ἡμερίδας: "Ἡ Θεολογικὴ Διάσταση τοῦ Οὐκρανικοῦ Ζητήματος καὶ τὸ Γεωπολιτικό του Ὑπόβαθρο - 6 χρόνια ἀπὸ τὴν ἀπόδοση τοῦ Τόμου Αὐτοκεφαλίας", τὴν ὁποία ὀργάνωσε ὁ Σύλλογος Θεολόγων "Μέθεξις" τὴν 01/06/2025 στὸ Συνεδριακὸ Κέντρο τῆς Ι. Μ. Πειραιῶς
Θέμα Ἡμερίδας: "Ἡ Θεολογικὴ Διάσταση τοῦ Οὐκρανικοῦ Ζητήματος καὶ τὸ Γεωπολιτικό του Ὑπόβαθρο - 6 χρόνια ἀπὸ τὴν ἀπόδοση τοῦ Τόμου Αὐτοκεφαλίας", τὴν ὁποία ὀργάνωσε ὁ Σύλλογος Θεολόγων "Μέθεξις" τὴν 01/06/2025 στὸ Συνεδριακὸ Κέντρο τῆς Ι. Μ. Πειραιῶς
Οἱ ἄρχοντες καί οἱ βασιλεῖς δέν καταλαβαίνουν συνήθως τί σημαίνει φωτισμός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
Ἀπό τό τρίτομο ἔργο τοῦ πατρός Θεοδώρου Ζήση «ΟΜΙΛΙΕΣ στίς Κυριακές καί στίς Ἑορτές τοῦ ἔτους», τόμος Γ΄, ἐκδόσεις «Τό Παλίμψηστον», Θεσσαλονίκη Δεκέμβριος 2024.
Ἐμεῖς, πού ἔχουμε τήν εὐτυχία νά ζοῦμε μέσα στήν Ἐκκλησία, ἄς παρακαλέσουμε σήμερα τόν Παράκλητο, τό Ἅγιο Πνεῦμα «Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ἐλθέ καί σκήνωσον ἐν ἡμῖν», στῆσε τή σκηνή Σου ἀνάμεσά μας!
Δειλοί καί φοβισμένοι καί τρομαγμένοι οἱ Ἀπόστολοι πρίν ἀπό τήν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἔγιναν κατόπιν λιοντάρια καί στάθηκαν μπροστά σέ βασιλεῖς καί σέ ἄρχοντες ἄφοβοι καί δυνατοί. Οἱ ἄρχοντες καί οἱ βασιλεῖς δέν καταλαβαίνουν συνήθως τί σημαίνει φωτισμός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἄς παρακαλέσουμε τό παράκλητο Πνεῦμα -«Βασιλεῦ οὐράνιε»- νά μᾶς ἐνισχύσει σέ στιγμές ἀδυναμίας καί καταπτώσεως τῶν δυνάμεών μας καί νά μᾶς δώσει ὅλους φωτισμό γιά ν’ ἀντιμετωπίσουμε τά δύσκολα προβλήματα τῆς ζωῆς. Ἀμήν.
Ἐμεῖς, πού ἔχουμε τήν εὐτυχία νά ζοῦμε μέσα στήν Ἐκκλησία, ἄς παρακαλέσουμε σήμερα τόν Παράκλητο, τό Ἅγιο Πνεῦμα «Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας ἐλθέ καί σκήνωσον ἐν ἡμῖν», στῆσε τή σκηνή Σου ἀνάμεσά μας!
Δειλοί καί φοβισμένοι καί τρομαγμένοι οἱ Ἀπόστολοι πρίν ἀπό τήν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἔγιναν κατόπιν λιοντάρια καί στάθηκαν μπροστά σέ βασιλεῖς καί σέ ἄρχοντες ἄφοβοι καί δυνατοί. Οἱ ἄρχοντες καί οἱ βασιλεῖς δέν καταλαβαίνουν συνήθως τί σημαίνει φωτισμός τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἄς παρακαλέσουμε τό παράκλητο Πνεῦμα -«Βασιλεῦ οὐράνιε»- νά μᾶς ἐνισχύσει σέ στιγμές ἀδυναμίας καί καταπτώσεως τῶν δυνάμεών μας καί νά μᾶς δώσει ὅλους φωτισμό γιά ν’ ἀντιμετωπίσουμε τά δύσκολα προβλήματα τῆς ζωῆς. Ἀμήν.
π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: «Σιγὰ μὴν τοὺς φοβηθοῦμε!»
Ἐκπομπὴ μὲ τὸν ὁσιολογιώτατο Μοναχὸ Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη, μὲ θέμα: «Σιγὰ μὴν τοὺς φοβηθοῦμε!», Κυριακή 09 Ἰουνίου 2025.
9 Ιουν 2025
Ὁ π. Ἰωάννης Ρωμανίδης γιὰ τὴν Ἁγία Τριάδα
Ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ δὲν ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ τὸν ἄνθρωπο καὶ ἀπὸ τὶς ἐπιθυμίες τῶν ἀνθρώπων. Ἡ ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ πρόκειται γιὰ μιὰ ἐμπειρικὴ πίστη καὶ ὄχι στοχαστικὴ διακήρυξη (Β, 48). Οἱ θεοπτες, κατὰ τὴν ἐμπειρία, βλέπουν «τρίφωτον θεότητα». Τὰ δυὸ Φῶτα ἔχουν πηγὴ τὸ πρώτον Φῶς, τὸ δεύτερο προέρχεται ἀπὸ τὸ...
Περὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος
Ἁγ. Γρηγόριος ὁ Θεολόγος
Ἐκεῖνοι, λοιπόν, oι ὁποῖοι εἶναι δυσαρεστημένοι καὶ μὲ σφοδρότητα ὑπερασπίζονται τὸ «γράμμα», ἐπειδὴ ἐμεῖς τάχα εἰσάγουμε κάποιον ξένο καὶ παρείσακτο Θεό, νὰ ξέρουν καλὰ ὅτι φοβοῦνται ἐκεῖ ποὺ δὲν ὑπάρχει φόβος. Καὶ ἂς γνωρίζουν σαφῶς, ὅτι κάλυμμα τῆς ἀσέβειάς τους εἶναι ἡ φιλία τοῦ «γράμματος», ὅπως θὰ φανεῖ ἐντὸς ὀλίγου, ὅταν, ὅσο εἶναι δυνατόν, θὰ ἀνατρέψουμε τὰ ἐπιχειρήματά τους. Ἐμεῖς βέβαια ἔχουμε τόση πίστη στὴ θεότητα τοῦ Πνεύματος, τὸ ὁποῖο λατρεύουμε, ὥστε ἀπὸ Αὐτὸ θ’ ἀρχίσουμε τὸ λόγο γιὰ τὸ Θεό, ἀναφέροντας τὶς ἴδιες ἐκφράσεις γιὰ τὴν Τριάδα, ἔστω κι ἂν φανεῖ σὲ μερικοὺς πολὺ τολμηρό. «Ἦταν τὸ φῶς τὸ ἀληθινό, τὸ ὁποῖο φωτίζει...
Ὁ ἅγιος Παΐσιος συνεννοεῖται μὲ ἑτερογλώσσους μὲ τὴν γλώσσα τῆς Πεντηκοστῆς!

Εἶναι γνωστὸ ὅτι ὁ Γέροντας, ἐκτὸς ἀπὸ τὰ ἑλληνικά, δὲν γνώριζε ἄλλη γλώσσα. Ὅμως συνέβη ἐπανειλημμένως –ὅταν ὑπῆρχε λόγος- μὲ τὴν γλώσσα τῆς Πεντηκοστῆς νὰ συνομιλήσει καὶ νὰ συνεννοηθεῖ θαυμάσια μὲ ἑτεροδόξους.
«Ἤμουν παρών», διηγεῖται ὁ Ι.Ε.Κ., «κάποτε στὸ Κελλὶ τοῦ Γέροντα μαζὶ μὲ ἄλλους τρεῖς ἐπισκέπτες καὶ ἕνα Γάλλο ποὺ δὲν μιλοῦσε λέξη Ἑλληνικά. Ὅταν ἦρθε ἡ σειρά του νὰ μιλήσει μὲ τὸν Γέροντα , πῆγαν πιὸ πέρα καὶ γιὰ δεκαπέντε λεπτὰ συνομιλοῦσαν καθισμένοι στὰ κούτσουρα. Τοὺς βλέπαμε ποὺ συζητοῦσαν μὲ ἐνδιαφέρον. Πῶς ἐπικοινωνοῦσαν, ἀφοῦ δὲν ὑπῆρχε κοινὴ γλώσσα ἐπικοινωνίας; Ὁ ξένος ἔφυγε χαρούμενος. Ἡ ἰκανοποίηση φαινοταν ἔκδηλη στὸ πρόσωπό του».
Γάλλος περιηγητὴς εἶχε συμφωνήσει μὲ κάποιο μοναχὸ νὰ πάνε μαζὶ νὰ δοῦνε τὸν Γέροντα . Τὸ βράδυ εἶχε ἀγρυπνία στὸ μοναστήρι ποὺ ἔμενε. Ὁ μοναχὸς μετὰ τὴν ἀγρυπνία πῆγε στὸ...
«Ἤμουν παρών», διηγεῖται ὁ Ι.Ε.Κ., «κάποτε στὸ Κελλὶ τοῦ Γέροντα μαζὶ μὲ ἄλλους τρεῖς ἐπισκέπτες καὶ ἕνα Γάλλο ποὺ δὲν μιλοῦσε λέξη Ἑλληνικά. Ὅταν ἦρθε ἡ σειρά του νὰ μιλήσει μὲ τὸν Γέροντα , πῆγαν πιὸ πέρα καὶ γιὰ δεκαπέντε λεπτὰ συνομιλοῦσαν καθισμένοι στὰ κούτσουρα. Τοὺς βλέπαμε ποὺ συζητοῦσαν μὲ ἐνδιαφέρον. Πῶς ἐπικοινωνοῦσαν, ἀφοῦ δὲν ὑπῆρχε κοινὴ γλώσσα ἐπικοινωνίας; Ὁ ξένος ἔφυγε χαρούμενος. Ἡ ἰκανοποίηση φαινοταν ἔκδηλη στὸ πρόσωπό του».
Γάλλος περιηγητὴς εἶχε συμφωνήσει μὲ κάποιο μοναχὸ νὰ πάνε μαζὶ νὰ δοῦνε τὸν Γέροντα . Τὸ βράδυ εἶχε ἀγρυπνία στὸ μοναστήρι ποὺ ἔμενε. Ὁ μοναχὸς μετὰ τὴν ἀγρυπνία πῆγε στὸ...
Ἡ σύγχρονος βλάσφημος πλάνη τῆς «Οἰκονομίας τοῦ Πνεύματος»
ΤΗΝ ΑΓΙΑ Πεντηκοστὴ ἑορτάζουμε τὴν ἐπιδημία τοῦ Παναγίου Πνεύματος στὸν κόσμο, γιὰ νὰ μείνει «εἰς τὸν αἰῶνα», ὁδηγώντας μας «εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν» (Ἰωάν.16,13), μοιράζοντάς μας χαρίσματα καὶ κάνοντάς μας κοινωνοὺς τοῦ Θεοῦ, μέσῳ τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας μας. Συγκρότησε τὸ θεσμὸ τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ νὰ εἶναι ἡ μοναδικὴ πύλη σωτηρίας, τὸ μοναδικὸ πνευματικὸ θεραπευτήριο γιὰ ὅσους θέλουν νὰ...
7 Ιουν 2025
Τό μυστήριο τῆς Πεντηκοστῆς
Ὁ Χριστός, μετά τήν Ἀνάληψή Του στούς οὐρανούς, σύμφωνα μέ τήν βεβαίωσή Του, ἔστειλε, τήν πεντηκοστή ἡμέρα ἀπό τήν Ἀνάστασή Του καί τήν δεκάτη ἀπό τήν Ἀνάληψή Του, τό Ἅγιον Πνεῦμα, τό ὁποῖο ἐκπορεύεται ἀπό τόν Πατέρα.
Ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός εἶχε προαναγγείλει στούς Μαθητές τήν Ἀποστολή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος: «Καί ἐγώ ἐρωτήσω τόν πατέρα καί ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμίν, ἴνα μένη μεθ' ὑμῶν εἰς τόν αἰώνα, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὅ ὁ κόσμος οὐ δύναται λαβεῖν, ὅτι οὐ θεωρεῖ αὐτό οὐδέ γινώσκει αὐτό· ὑμεῖς δέ γινώσκετε αὐτό, ὅτι παρ' ὑμίν μένει καί ἐν ὑμίν ἔσται» (Ἰω. ιδ', 16-17). Καί ἀμέσως μετά εἶπε: «ὁ δέ παράκλητος, τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ὅ πέμψει ὁ πατήρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καί ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἅ εἶπαν ὑμίν» (Ἰωάννης ιδ', 26). Καί...
Ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός εἶχε προαναγγείλει στούς Μαθητές τήν Ἀποστολή τοῦ Ἁγίου Πνεύματος: «Καί ἐγώ ἐρωτήσω τόν πατέρα καί ἄλλον παράκλητον δώσει ὑμίν, ἴνα μένη μεθ' ὑμῶν εἰς τόν αἰώνα, τό Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὅ ὁ κόσμος οὐ δύναται λαβεῖν, ὅτι οὐ θεωρεῖ αὐτό οὐδέ γινώσκει αὐτό· ὑμεῖς δέ γινώσκετε αὐτό, ὅτι παρ' ὑμίν μένει καί ἐν ὑμίν ἔσται» (Ἰω. ιδ', 16-17). Καί ἀμέσως μετά εἶπε: «ὁ δέ παράκλητος, τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ὅ πέμψει ὁ πατήρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καί ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἅ εἶπαν ὑμίν» (Ἰωάννης ιδ', 26). Καί...
Ἡ «Ἀποτείχιση» τῶν... Ἀρχιερέων ἀπὸ τὴν Ὀρθοδοξία
Ὅταν ἡ ράβδος τῆς ποιμαντορικῆς ἐξουσίας γίνεται ράβδος τιμωρίας ἀντὶ διακονίας, τότε κάτι σαπίζει στὸ βασίλειο τῆς ἐκκλησιαστικῆς διοικήσεως. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, μὲ τὴν ἀποφασιστικότητα ποὺ θὰ ζήλευε μέχρι καὶ ρωμαῖος δικαστὴς τοῦ 1ου αἰῶνος, ἀποφάσισε νὰ «παύσει» τὸν Μητροπολίτη Πάφου Τυχικό. Γιατί; Ἐπειδὴ τόλμησε νὰ διαθέτει τὴν καλὴ ἀνησυχία, ποὺ ἔλεγε καὶ ὁ Ὅσιος Παΐσιος. Νὰ μὴ συμφωνήσει μὲ τὴν ἐπιβαλλόμενη γραμμή.
Φαίνεται πὼς στὴν ἐποχή μας, τὸ μέγιστο ἁμάρτημα γιὰ ἕναν ἐπίσκοπο δὲν εἶναι ἡ προδοσία τῆς Πίστεως, ἀλλὰ ἡ εἰλικρινὴς ὁμολογία της. Δὲν εἶναι ἡ ἐγκατάλειψη τῆς Πατερικῆς Θεολογίας, ἀλλὰ ἡ προσκόλληση σὲ αὐτήν. Δὲν εἶναι ἡ ἀδιαφορία γιὰ τὸ ποίμνιο, ἀλλὰ τὸ νὰ τολμᾶ κανεὶς νὰ τὸ ὑπερασπίζεται.
Ὁ ἀρχιεπίσκοπος, βέβαια, προσέφερε ἕνα μπουκέτο ἐπιχειρημάτων, ποὺ...
Φαίνεται πὼς στὴν ἐποχή μας, τὸ μέγιστο ἁμάρτημα γιὰ ἕναν ἐπίσκοπο δὲν εἶναι ἡ προδοσία τῆς Πίστεως, ἀλλὰ ἡ εἰλικρινὴς ὁμολογία της. Δὲν εἶναι ἡ ἐγκατάλειψη τῆς Πατερικῆς Θεολογίας, ἀλλὰ ἡ προσκόλληση σὲ αὐτήν. Δὲν εἶναι ἡ ἀδιαφορία γιὰ τὸ ποίμνιο, ἀλλὰ τὸ νὰ τολμᾶ κανεὶς νὰ τὸ ὑπερασπίζεται.
Ὁ ἀρχιεπίσκοπος, βέβαια, προσέφερε ἕνα μπουκέτο ἐπιχειρημάτων, ποὺ...
Μητροπολίτης Ἀντινόης Παντελεήμων: Τό βάπτισμα τῶν ἑτεροδόξων
Μὲ ἀφορμὴ πρόσφατες δηλώσεις τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου ΓΕΩΡΓΙΟΥ, περὶ ἀναγνώρισης τοῦ Βαπτίσματος τῶν ἑτεροδόξων ποὺ τελέστηκε στὸ ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος, ἔχω νὰ παρατηρήσω τὰ ἑξῆς:
Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι τὴν ἡμέρα ποὺ ἀναλήφθηκε ὁ Κύριος στοὺς οὐρανούς, ἔλαβαν τὴν ἐντολὴ νὰ πορευθοῦν καὶ ἀφοῦ διδάξουν τοὺς ἀνθρώπους τὰ ὅσα Ἐκεῖνος δίδαξε, προέτρεψε νὰ βαπτίζουν ὅσοι θὰ πιστέψουν στὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τονίζοντας ὅλως ἰδιαιτέρως νὰ τηροῦν ὅσα Ἐκεῖνος δίδαξε.
Τὸ μόνον κανονικὸ Βάπτισμα εἶναι ἐκεῖνο ποὺ τελεῖται ἀπὸ κανονικὸ Ἐπίσκοπο ἢ Πρεσβύτερο μὲ τὴν τριττή βύθιση καὶ ἀνάδυση τοῦ βαπτιζομένου, ἐπικαλουμένου τό ὄνομα τῆς ἉγίαςΤριάδος. Οὕτως ὥστε νὰ συμβολίζει τὴν τριήμερο Ταφὴ καὶ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ἀπὸ τοὺς πρώτους αἰῶνες ἡ παγκόσμια Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία...
Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι τὴν ἡμέρα ποὺ ἀναλήφθηκε ὁ Κύριος στοὺς οὐρανούς, ἔλαβαν τὴν ἐντολὴ νὰ πορευθοῦν καὶ ἀφοῦ διδάξουν τοὺς ἀνθρώπους τὰ ὅσα Ἐκεῖνος δίδαξε, προέτρεψε νὰ βαπτίζουν ὅσοι θὰ πιστέψουν στὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τονίζοντας ὅλως ἰδιαιτέρως νὰ τηροῦν ὅσα Ἐκεῖνος δίδαξε.
Τὸ μόνον κανονικὸ Βάπτισμα εἶναι ἐκεῖνο ποὺ τελεῖται ἀπὸ κανονικὸ Ἐπίσκοπο ἢ Πρεσβύτερο μὲ τὴν τριττή βύθιση καὶ ἀνάδυση τοῦ βαπτιζομένου, ἐπικαλουμένου τό ὄνομα τῆς ἉγίαςΤριάδος. Οὕτως ὥστε νὰ συμβολίζει τὴν τριήμερο Ταφὴ καὶ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ἀπὸ τοὺς πρώτους αἰῶνες ἡ παγκόσμια Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία...
Ὁ Ὅσιος Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης ὁ Ὑμνογράφος
Μιὰ ἄκρως ἐπιβλητικὴ παρουσία. Ἕνας πολὺ χαριτωμένος ἄνθρωπος, ὁ Γερασιμάκης! Ὁ ἅγιος Ἐφραὶμ ὁ Κατουνακιώτης καὶ ὁ γέροντας Ἰωσὴφ τὸν ἀγαποῦσαν πάρα πολύ. Ἐγκαταλήφθηκε νωρὶς ἀπὸ τὸν γέροντά του καὶ ἔμεινε μόνος του στὸ καλυβάκι του σὲ νεαρὴ ἡλικία μὲ πολλὲς δυσκολίες. Ἦταν λόγιος καὶ εὐρύνους. "Καλὰ ρὲ πάτερ δὲν εἴμαστε ἄξιοι νὰ πάρουμε τὴν εὐχή σου;!" Ἔλεγε ὁ γέροντας Ἰωσὴφ ὅτι στὴν καλύβα τοῦ Ἁγίου Γερασίμου δὲν θὰ ἀκούσεις ποτὲ κατάκριση καὶ κουτσομπουλιό. Στὴν συνοδεία τοῦ γερο Γεράσιμου ἦταν καὶ ἕνας ἄλλος περίφημος καὶ χαριτωμένος γέροντας ὁ γερο Διονύσιος ὁ πνευματικός. Ἦταν μιὰ χαριτωμένη συνοδεία ἁγίων ἀνθρώπων. Ὁ τρόπος ποὺ ὑμνογραφοῦσε...
6 Ιουν 2025
π. Παῦλος Ντανᾶς σέ Πατριάρχη Βαρθολομαίο: Μήπως πρέπει νά ἀσκήσετε τὴν αὐτοκριτική σας; Νά σκεφθεῖτε, τί φρικτό λόγο θά δώσετε στό Θεό; Γιατί τό θέατρο τῆς ζωῆς αὐτῆς θά τελειώσει...
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ πρός τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως καί Νέας Ρώμης κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΝ
(6/6/2025)
Παναγιώτατε, τήν εὐχή Σας,
Μέ θλιβερή κατάπληξη ἀνέγνωσα τό πλῆρες κείμενο τῆς δηλώσεως πού κάνατε στίς 21 Ἀπριλίου 2025, Δευτέρα τῆς Διακαινησίμου ἑβδομάδος, γιά τό ἄγγελμα τῆς ἐκδημίας τοῦ Πάπα Φραγκίσκου.
Ὁμολογῶ ὅτι δέν ὁμιλεῖτε ὡς Ὀρθόδοξος κληρικός τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας. Δέν κάνετε καμμία ἀπολύτως διάκριση μεταξύ ὀρθῆς πίστεως καί κακοδοξίας, οὔτε τονίζετε τό γεγονός, ὅτι ὁ Πάπας Φραγκίσκος καί ὅλοι οἱ Πάπες μετά τό Σχίσμα (1054 μ.Χ.) εἶναι Αἱρετικοί.
Ἀπό τήν πρώτη στιγμή, δηλώσατε ὅτι στάθηκε «γνήσιος φίλος τῆς Ὀρθοδοξίας». Ἀλήθεια, ποιά εἶναι ἡ σχέση ἑνός Ὀρθοδόξου Ἱεράρχου μέ ἕναν αἱρετικό κληρικό; «Τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος»; (Β΄ Κορ. 6,14). Ὁ κάθε Ὀρθόδοξος...
Μέ θλιβερή κατάπληξη ἀνέγνωσα τό πλῆρες κείμενο τῆς δηλώσεως πού κάνατε στίς 21 Ἀπριλίου 2025, Δευτέρα τῆς Διακαινησίμου ἑβδομάδος, γιά τό ἄγγελμα τῆς ἐκδημίας τοῦ Πάπα Φραγκίσκου.
Ὁμολογῶ ὅτι δέν ὁμιλεῖτε ὡς Ὀρθόδοξος κληρικός τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας. Δέν κάνετε καμμία ἀπολύτως διάκριση μεταξύ ὀρθῆς πίστεως καί κακοδοξίας, οὔτε τονίζετε τό γεγονός, ὅτι ὁ Πάπας Φραγκίσκος καί ὅλοι οἱ Πάπες μετά τό Σχίσμα (1054 μ.Χ.) εἶναι Αἱρετικοί.
Ἀπό τήν πρώτη στιγμή, δηλώσατε ὅτι στάθηκε «γνήσιος φίλος τῆς Ὀρθοδοξίας». Ἀλήθεια, ποιά εἶναι ἡ σχέση ἑνός Ὀρθοδόξου Ἱεράρχου μέ ἕναν αἱρετικό κληρικό; «Τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος»; (Β΄ Κορ. 6,14). Ὁ κάθε Ὀρθόδοξος...
Ταπείνωση καὶ ὑπομονή
Φιλοθέης μοναχῆς, Προσεγγίζοντας τὴ διδαχὴ τοῦ πατρὸς Συμεῶν, Συνάξεις κυριῶν. Πανόραμα Θεσσαλονίκης 2016, σελ. 67 (ἀποσπάσματα).
Ὁ ἅγιος Ἀντώνιος, ἕνα πρωινὸ ποὺ ξύπνησε, εἶδε γεμάτη τὴν ἔρημο μὲ παγίδες, καὶ εἶπε στὴν προσευχή του στὸν Θεό: «Ποιός μπορεῖ νὰ γλιτώσει ἀπὸ αὐτὲς τὶς παγίδες; Πῶς μπορεῖ νὰ γλιτώσει κανεὶς ἀπὸ αὐτὲς τὶς παγίδες τοῦ διαβόλου;» Καὶ ἀπαντᾶ ὁ Θεός: «Μόνο μὲ τὴν ταπείνωση». Λέει καὶ ὁ ἅγιος Συμεῶν ὁ Νέος Θεολόγος στὴ δεύτερη "Εὐχαριστία" του: «Ἐσὺ ὁ ἴδιος ὁ καλὸς τεχνίτης καὶ δημιουργὸς ἦλθες μὲ τὴ μάχαιρα τῶν πειρασμῶν, δηλαδὴ μὲ τὴν ταπείνωση, καὶ κόβοντας τὰ κλωνάρια τῶν λογισμῶν μπόλιασες στὴν ἐλπίδα μόνη τὴν ἁγία σου ἀγάπη».
Ἀλλὰ ἂς προχωρήσουμε λίγο παρακάτω. Μιλᾶμε γιὰ ταπείνωση, ἀλλὰ πάνω στὴν πράξη, τὴ συγκεκριμένη στιγμὴ δὲν θέλει κανεὶς νὰ ταπεινωθεῖ, θέλει νὰ διεκδικήσει τὸ δίκιο του, θέλει νὰ αὐτοδικαιωθεῖ, θέλει νὰ ἀποδείξει ὅτι εἶναι ἀθῶος, ὅτι δὲν φέρει καμία εὐθύνη καὶ δὲν ἔχει καμία ἀνάμειξη σ’ αὐτὴν ἐδῶ, τέλος πάντων, τὴν μὴ καλὴ ἔκβαση τοῦ ὁποιουδήποτε γεγονότος. Καὶ παρ’ ὅλη αὐτὴ τὴν προσπάθειά του δὲν μπορεῖ τελικὰ καθόλου νὰ βοηθήσει τὸν ἑαυτό του. Καὶ θὰ πεῖ κανείς:...
Ὁ ἅγιος Ἀντώνιος, ἕνα πρωινὸ ποὺ ξύπνησε, εἶδε γεμάτη τὴν ἔρημο μὲ παγίδες, καὶ εἶπε στὴν προσευχή του στὸν Θεό: «Ποιός μπορεῖ νὰ γλιτώσει ἀπὸ αὐτὲς τὶς παγίδες; Πῶς μπορεῖ νὰ γλιτώσει κανεὶς ἀπὸ αὐτὲς τὶς παγίδες τοῦ διαβόλου;» Καὶ ἀπαντᾶ ὁ Θεός: «Μόνο μὲ τὴν ταπείνωση». Λέει καὶ ὁ ἅγιος Συμεῶν ὁ Νέος Θεολόγος στὴ δεύτερη "Εὐχαριστία" του: «Ἐσὺ ὁ ἴδιος ὁ καλὸς τεχνίτης καὶ δημιουργὸς ἦλθες μὲ τὴ μάχαιρα τῶν πειρασμῶν, δηλαδὴ μὲ τὴν ταπείνωση, καὶ κόβοντας τὰ κλωνάρια τῶν λογισμῶν μπόλιασες στὴν ἐλπίδα μόνη τὴν ἁγία σου ἀγάπη».
Ἀλλὰ ἂς προχωρήσουμε λίγο παρακάτω. Μιλᾶμε γιὰ ταπείνωση, ἀλλὰ πάνω στὴν πράξη, τὴ συγκεκριμένη στιγμὴ δὲν θέλει κανεὶς νὰ ταπεινωθεῖ, θέλει νὰ διεκδικήσει τὸ δίκιο του, θέλει νὰ αὐτοδικαιωθεῖ, θέλει νὰ ἀποδείξει ὅτι εἶναι ἀθῶος, ὅτι δὲν φέρει καμία εὐθύνη καὶ δὲν ἔχει καμία ἀνάμειξη σ’ αὐτὴν ἐδῶ, τέλος πάντων, τὴν μὴ καλὴ ἔκβαση τοῦ ὁποιουδήποτε γεγονότος. Καὶ παρ’ ὅλη αὐτὴ τὴν προσπάθειά του δὲν μπορεῖ τελικὰ καθόλου νὰ βοηθήσει τὸν ἑαυτό του. Καὶ θὰ πεῖ κανείς:...
Τὰ ψυχοσάββατα: Ἡ ἰδιαίτερη μέριμνα τῆς Ἐκκλησίας για τοὺς κεκοιμημένους
Μέσα στήν ἰδιαίτερη μέριμνά της γιά τοὺς κεκοιμημένους ἡ ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας ἔχει καθορίσει ξεχωριστὴ ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος γι’ αὐτούς.
Ὅπως ἡ Κυριακὴ εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, ἕνα ἐβδομαδιαῖο Πάσχα, ἔτσι τὸ Σάββατο εἶναι ἡ ἡμέρα τῶν κεκοιμημένων, γιά νά τοὺς μνημονεύουμε καὶ νά ἔχουμε κοινωνία μαζὶ τους. Σὲ κάθε προσευχὴ καὶ ἰδιαίτερα στίς προσευχὲς τοῦ Σαββάτου ὁ πιστὸς μνημονεύει τοὺς οἰκείους, συγγενεῖς καὶ προσφιλεῖς, ἀκόμη καὶ τοὺς ἐχθροὺς του πού ἔφυγαν ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτό, ἀλλὰ ζητᾶ καί τίς προσευχὲς τῆς Ἐκκλησίας γι’ αὐτούς.
Στό δίπτυχο, ποὺ φέρνουμε μαζί μέ τὸ πρόσφορο γιά τήν θεία Λειτουργία, ἀναγράφονται τὰ ὀνόματα τῶν ζώντων καὶ τῶν κεκοιμημένων, τὰ ὁποῖα μνημονεύονται.
Σὲ ἐτήσια βάση ἡ Ἐκκλησία ἔχει καθορίσει δύο Σάββατα, τὰ ὁποῖα ἀφιερώνει στούς κεκοιμημένους της. Εἶναι τὰ μεγάλα Ψυχοσάββατα· τὸ ἕνα πρὶν ἀπὸ τὴν Κυριακὴ τῆς Ἀποκρέω καὶ τὸ ἄλλο πρὶν ἀπὸ τὴν Κυριακὴ τῆς Πεντηκοστῆς.
Μὲ τὸ δεύτερο Ψυχοσάββατο διατρανώνεται ἡ πίστη μας γιά τὴν καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας τὴν ἵδρυση καὶ τὰ γενέθλια (ἐπὶ γῆς) γιορτάζουμε κατὰ τὴν Πεντηκοστή. Μέσα στήν μία Ἐκκλησία περιλαμβάνεται ἡ στρατευομένη...
Ὅπως ἡ Κυριακὴ εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, ἕνα ἐβδομαδιαῖο Πάσχα, ἔτσι τὸ Σάββατο εἶναι ἡ ἡμέρα τῶν κεκοιμημένων, γιά νά τοὺς μνημονεύουμε καὶ νά ἔχουμε κοινωνία μαζὶ τους. Σὲ κάθε προσευχὴ καὶ ἰδιαίτερα στίς προσευχὲς τοῦ Σαββάτου ὁ πιστὸς μνημονεύει τοὺς οἰκείους, συγγενεῖς καὶ προσφιλεῖς, ἀκόμη καὶ τοὺς ἐχθροὺς του πού ἔφυγαν ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτό, ἀλλὰ ζητᾶ καί τίς προσευχὲς τῆς Ἐκκλησίας γι’ αὐτούς.
Στό δίπτυχο, ποὺ φέρνουμε μαζί μέ τὸ πρόσφορο γιά τήν θεία Λειτουργία, ἀναγράφονται τὰ ὀνόματα τῶν ζώντων καὶ τῶν κεκοιμημένων, τὰ ὁποῖα μνημονεύονται.
Σὲ ἐτήσια βάση ἡ Ἐκκλησία ἔχει καθορίσει δύο Σάββατα, τὰ ὁποῖα ἀφιερώνει στούς κεκοιμημένους της. Εἶναι τὰ μεγάλα Ψυχοσάββατα· τὸ ἕνα πρὶν ἀπὸ τὴν Κυριακὴ τῆς Ἀποκρέω καὶ τὸ ἄλλο πρὶν ἀπὸ τὴν Κυριακὴ τῆς Πεντηκοστῆς.
Μὲ τὸ δεύτερο Ψυχοσάββατο διατρανώνεται ἡ πίστη μας γιά τὴν καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας τὴν ἵδρυση καὶ τὰ γενέθλια (ἐπὶ γῆς) γιορτάζουμε κατὰ τὴν Πεντηκοστή. Μέσα στήν μία Ἐκκλησία περιλαμβάνεται ἡ στρατευομένη...
Περὶ τῆς ἔκπτωσης τοῦ Μητροπολίτου Τυχικοῦ καὶ τῆς ποινικοποίησης τῶν ἀντιαιρετικῶν λόγων
Μεγάλο προβληματισμὸ καὶ ἀνησυχία μᾶς προκάλεσε ἡ ἔκπτωση τοῦ Πανιερωτάτου Ἐπισκόπου Τυχικοῦ ἀπὸ τὸ Μητροπολιτικὸ Θρόνο τῆς Πάφου, τόσο ὡς πρὸς τὸ κατηγορητήριο, ὅσο καὶ ὡς πρὸς τὴ διαδικασία ποὺ ἀκολουθήθηκε, μὲ τὴν ὁποία παραβιάστηκε κατάφωρα ὁ καταστατικὸς χάρτης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, ἀλλὰ καὶ οἱ στοιχειώδεις δικονομικοὶ κανόνες, οἱ ὁποῖοι πρέπει νὰ τηροῦνται πρωτίστως ἀπὸ τὰ ἐκκλησιαστικὰ δικαστήρια, ὥστε νὰ μὴν ἀφήνεται οὔτε ὑποψία ἄδικης μεταχείρισης τοῦ κατηγορουμένου, ποὺ θὰ προκαλοῦσε σκανδαλισμὸ στοὺς πιστοὺς καὶ ἀπώλεια τῆς ἐμπιστοσύνης στὴν δικαιοκρισία τῶν δικαζόντων Ἀρχιερέων.
Ἐδῶ καὶ μῆνες, ἦλθε στὸ φῶς τῆς δημοσιότητας ἡ ἄρνηση τοῦ Μητροπολίτου Τυχικοῦ νὰ ὑποδεχθεῖ τὸν Πάπα τῆς Ρώμης, ὁ ὁποῖος εἶχε ἀποφασιστεῖ...
Ἐδῶ καὶ μῆνες, ἦλθε στὸ φῶς τῆς δημοσιότητας ἡ ἄρνηση τοῦ Μητροπολίτου Τυχικοῦ νὰ ὑποδεχθεῖ τὸν Πάπα τῆς Ρώμης, ὁ ὁποῖος εἶχε ἀποφασιστεῖ...
5 Ιουν 2025
Ἀποκλειστικό: Ἀνατροπὴ στὴν ὑπόθεση Τυχικοῦ, κατέθεσε ἔκκλητο στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη!
Ὁ Πανιερώτατος Μητροπολίτης Τυχικὸς κατέθεσε ἔκκλητο στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη.
Σύμφωνα μὲ ἀποκλειστικὲς πληροφορίες τῆς ΕΟΔ ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς κατέθεσε σήμερα στὴ Γραμματεία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου πολυσέλιδη ἔκκλητο προσφυγὴ πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.
Ἡ προσφυγὴ στρέφεται κατὰ τῆς ἀποφάσεως τῆς Ι. Συνόδου τῆς 22-5-2025 μὲ τὴν ὁποία μὲ πλειοψηφία 10-6 ἐκθρονίστηκε ἀπὸ τὴ Μητρόπολη Πάφου.
Τὸ ὕψιστο αὐτὸ ἔνδικο μέσο προσφυγῆς στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο προβλέπεται ἀπὸ τὸ ἄρθρο 81 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου καὶ προβλέπει ὅτι ὅποιος Ἀρχιερέας καταδικαστεῖ σὲ ἔκπτωση ἢ καθαίρεση μπορεῖ νὰ προσφύγει μὲ ἔκκλητο ἐνώπιον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου. Τὸ δικαίωμα αὐτὸ προβλέπεται καὶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.
Σύμφωνα μὲ τὸ Κανονικὸ Δίκαιο καὶ τὸν Καταστατικὸ Χάρτη...
Σύμφωνα μὲ ἀποκλειστικὲς πληροφορίες τῆς ΕΟΔ ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς κατέθεσε σήμερα στὴ Γραμματεία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου πολυσέλιδη ἔκκλητο προσφυγὴ πρὸς τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο.
Ἡ προσφυγὴ στρέφεται κατὰ τῆς ἀποφάσεως τῆς Ι. Συνόδου τῆς 22-5-2025 μὲ τὴν ὁποία μὲ πλειοψηφία 10-6 ἐκθρονίστηκε ἀπὸ τὴ Μητρόπολη Πάφου.
Τὸ ὕψιστο αὐτὸ ἔνδικο μέσο προσφυγῆς στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο προβλέπεται ἀπὸ τὸ ἄρθρο 81 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου καὶ προβλέπει ὅτι ὅποιος Ἀρχιερέας καταδικαστεῖ σὲ ἔκπτωση ἢ καθαίρεση μπορεῖ νὰ προσφύγει μὲ ἔκκλητο ἐνώπιον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου. Τὸ δικαίωμα αὐτὸ προβλέπεται καὶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.
Σύμφωνα μὲ τὸ Κανονικὸ Δίκαιο καὶ τὸν Καταστατικὸ Χάρτη...
Μέ βαρέα ὅπλα ἐνισχύεται ὁ Ἀττίλας στήν Κύπρο
Ἀποκαλύψεις τῆς ἐφημερίδος «Σημερινή» τῆς Λευκωσίας – Τουρκικῆς κατασκευῆς πυροβόλα ἀπεβιβάσθησαν στήν Ἀμμόχωστο – Τήν στιγμή πού μέ τήν ἀνοχή μας ἡ Τουρκία ἐντάσσεται στό εὐρωπαϊκό ἀμυντικό γίγνεσθαι
O Aττίλας ἐνισχύεται. Ἐνῶ οἱ κυβερνήσεις Ἀθηνῶν καί Λευκωσίας ἐκφράζουν -ἀνυπόστατες- ἐλπίδες γιά ἐπανέναρξη τοῦ διαλόγου, γιά τήν ἐπίλυση τοῦ Κυπριακοῦ, ἡ Τουρκία, ἡ ὁποία ἔχει καταστήσει σαφές ὅτι ἡ μόνη «λύσις» πού θά συζητοῦσε εἶναι αὐτή τῶν δύο κρατῶν στήν Μεγαλόνησο, μεταφέρει περισσότερο βαρύ ὁπλισμό γιά τήν περαιτέρω ἐνδυνάμωση τῶν κατοχικῶν δυνάμεων. Αὐτό ἀποκαλύπτει ρεπορτάζ τοῦ Γιάννου Χαραλαμπίδη, στήν ἐφημερίδα «Σημερινή» τῆς Λευκωσίας, συμφώνως πρός τό ὁποῖο ἡ τελευταία ἄφιξις πολεμικοῦ ὑλικοῦ ἀφορᾶ σέ δέκα πυροβόλα τῶν 155 χιλ. τά ὁποῖα μεταφέρθηκαν μέ ἁρματαγωγό στό λιμάνι τῆς κατεχομένης Ἀμμοχώστου. Πρόκειται γιά πυροβόλα τύπου...
O Aττίλας ἐνισχύεται. Ἐνῶ οἱ κυβερνήσεις Ἀθηνῶν καί Λευκωσίας ἐκφράζουν -ἀνυπόστατες- ἐλπίδες γιά ἐπανέναρξη τοῦ διαλόγου, γιά τήν ἐπίλυση τοῦ Κυπριακοῦ, ἡ Τουρκία, ἡ ὁποία ἔχει καταστήσει σαφές ὅτι ἡ μόνη «λύσις» πού θά συζητοῦσε εἶναι αὐτή τῶν δύο κρατῶν στήν Μεγαλόνησο, μεταφέρει περισσότερο βαρύ ὁπλισμό γιά τήν περαιτέρω ἐνδυνάμωση τῶν κατοχικῶν δυνάμεων. Αὐτό ἀποκαλύπτει ρεπορτάζ τοῦ Γιάννου Χαραλαμπίδη, στήν ἐφημερίδα «Σημερινή» τῆς Λευκωσίας, συμφώνως πρός τό ὁποῖο ἡ τελευταία ἄφιξις πολεμικοῦ ὑλικοῦ ἀφορᾶ σέ δέκα πυροβόλα τῶν 155 χιλ. τά ὁποῖα μεταφέρθηκαν μέ ἁρματαγωγό στό λιμάνι τῆς κατεχομένης Ἀμμοχώστου. Πρόκειται γιά πυροβόλα τύπου...
Συνέντευξη ἀπὸ τὸν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου γιὰ τὸν Μητροπολίτη Τυχικό!
«Συστήνω στὸν Μητροπολίτη Τυχικὸ νὰ κάνει Ἔκκλητο στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη».
Τὴν Τετάρτη 4 Ἰουνίου 2025, ὁ π. Εὐάγγελος Παπανικολάου, θεολόγος, ἰατρὸς καὶ ἱεραπόστολος στὸ Καμερούν, ἔδωσε ἀποκλειστικὴ συνέντευξη στὸ τηλεοπτικὸ κανάλι «Βεργίνα» Κύπρου γιὰ τὸν Μητροπολίτη Τυχικό.
Ἀρχικά, περιέγραψε μὲ γλαφυρὸ τρόπο τὶς στιγμὲς ποὺ πέρασε μὲ τὸν Μητροπολίτη Τυχικὸ σὲ πρόσφατη ἐπίσκεψή του στὴ Κύπρο καὶ συγκεκριμένα στὴ Μητρόπολη Πάφου. Ἰδιαίτερα ἑστίασε καὶ ἐξῆρε τὸν ἀσκητικὸ τρόπο ζωῆς...
Τὴν Τετάρτη 4 Ἰουνίου 2025, ὁ π. Εὐάγγελος Παπανικολάου, θεολόγος, ἰατρὸς καὶ ἱεραπόστολος στὸ Καμερούν, ἔδωσε ἀποκλειστικὴ συνέντευξη στὸ τηλεοπτικὸ κανάλι «Βεργίνα» Κύπρου γιὰ τὸν Μητροπολίτη Τυχικό.
Ἀρχικά, περιέγραψε μὲ γλαφυρὸ τρόπο τὶς στιγμὲς ποὺ πέρασε μὲ τὸν Μητροπολίτη Τυχικὸ σὲ πρόσφατη ἐπίσκεψή του στὴ Κύπρο καὶ συγκεκριμένα στὴ Μητρόπολη Πάφου. Ἰδιαίτερα ἑστίασε καὶ ἐξῆρε τὸν ἀσκητικὸ τρόπο ζωῆς...
4 Ιουν 2025
Τὸ πρόβλημα πέρα ἀπὸ τὸν Προσωπικὸ Ἀριθμό
Ἡ κατάχρηση - ὑπέρχρηση τῆς τεχνητῆς νοημοσύνης καὶ οἱ κίνδυνοι ποὺ αὐτὴ ἐγκυμονεῖ ὄχι μόνον γιὰ τὴν ἐλευθερία μας ἀλλὰ καὶ γιὰ αὐτὴν τὴν ἴδια τήν ὕπαρξή μας δὲν εἶναι καθόλου εὔκολο νὰ γίνουν ἀντιληπτοί, καθὼς ἔχουμε ἤδη ἐξαρτηθεῖ σὲ μεγάλο βαθμὸ ἀπὸ αὐτήν. Τὸ κακὸ προχωρᾶ λίγο λίγο καὶ διαρκῶς κάνοντας τὴν ζωή μας πιὸ εὔκολη, κερδίζοντάς μας χρόνο. Καὶ θὰ μοῦ πεῖτε, καλὰ εἶναι κακὸ νὰ κερδίζουμε χρόνο; Ὄχι, τὸ νὰ κερδίζουμε χρόνο δὲν εἶναι καθόλου κακό, τὸ κακὸ βρίσκεται στὸ γεγονὸς ὅτι δὲν κερδίζουμε χρόνο, δὲν κάνουμε δηλαδὴ τὶς διάφορες ἐργασίες μας πιὸ γρήγορα μὲ τὴν τεχνητὴ νοημοσύνη, ἀλλὰ ἀφήνουμε ὁλοένα καὶ περισσότερες ἐργασίες μας νὰ τὶς ὑλοποιεῖ ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη. Ὅταν π.χ. ὑπάρχουν πλέον καταξιωμένοι "συγγραφεῖς" ποὺ γράφουν τα κείμενά τους μὲ τεχνητὴ νοημοσύνη, ὅταν διδακτορικὲς διατριβὲς πλέον γράφονται μὲ τὴν βοήθειά της (δὲν ἐννοοῦμε ἐδῶ π.χ. τὴν ἐπισήμανση κάποιων...
Ἰμὰν Κελίφ: Ὁ «ΧΥ» ἄνανδρος ὀλυμπιονίκης ποὺ κακοποίησε τὸ γυναικεῖο φῦλο ΚΑΙ τὴ νοημοσύνη μας
Τὸ woke παραμύθι κατέρρευσε μὲ κρότο - Στὶς ἀνδρικὲς γροθιές του Ἰμὰν Κελὶφ συσπειρώθηκε ἕνα παγκόσμιο σύστημα διαστροφῆς τῆς λογικῆς!
Συντάκτης: Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης
Ἂν οἱ τερατολογίες ποὺ χαρακτηρίζουν τὴ woke ἀτζέντα μποροῦσαν νὰ συμπυκνωθοῦν στὴν ὑπόθεση ἑνὸς καὶ μόνο προσώπου, αὐτὸς (καὶ ὄχι «αὐτὴ») θὰ ἦταν ὁ Ἀλγερινὸς μποξὲρ Ἰμὰν Κελίφ.
Ὁ ἀδίστακτος αὐτὸς τύπος ποὺ κέρδισε τὸ χρυσὸ μετάλλιο στοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες τοῦ Παρισιοῦ γρονθοκοπῶντας ἀλύπητα γυναῖκες, ἔγινε τὸ ἀθλητικὸ σύμβολο τῆς woke παράνοιας. Ἕνας παγκόσμιος μηχανισμὸς προπαγάνδας τέθηκε σὲ λειτουργία γιὰ νὰ ὑπερασπιστεῖ κάθε νίκη τοῦ Ἰμὰν Κελίφ, κάθε δήλωσή του, κάθε γροθιά του στὸ πρόσωπο τῆς βιολογικῆς ὑπόστασης τῆς γυναίκας.
Δισεκατομμύρια ἀνθρώπων ποὺ παρακολουθοῦσαν στὶς τηλεοράσεις τοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες, ἔβλεπαν μὲ ὀργὴ καὶ ἀποτροπιασμὸ νὰ δέρνονται ἀνελέητα γυναῖκες ἀπὸ ἕναν αὐτοπροσδιοριζόμενο καρνάβαλο ποὺ χρησιμοποιοῦσε πρόφαση «γυναίκας» γιὰ νὰ παίζει καὶ δύναμη ἄνδρα γιὰ νὰ κερδίζει.
Καὶ τί μέσο δὲν εἶχε ἐπιστρατευτεῖ ἐκείνη τὴν ἐποχὴ γιὰ νὰ φιμώσει...
Ὁ ἀδίστακτος αὐτὸς τύπος ποὺ κέρδισε τὸ χρυσὸ μετάλλιο στοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες τοῦ Παρισιοῦ γρονθοκοπῶντας ἀλύπητα γυναῖκες, ἔγινε τὸ ἀθλητικὸ σύμβολο τῆς woke παράνοιας. Ἕνας παγκόσμιος μηχανισμὸς προπαγάνδας τέθηκε σὲ λειτουργία γιὰ νὰ ὑπερασπιστεῖ κάθε νίκη τοῦ Ἰμὰν Κελίφ, κάθε δήλωσή του, κάθε γροθιά του στὸ πρόσωπο τῆς βιολογικῆς ὑπόστασης τῆς γυναίκας.
Δισεκατομμύρια ἀνθρώπων ποὺ παρακολουθοῦσαν στὶς τηλεοράσεις τοὺς Ὀλυμπιακοὺς Ἀγῶνες, ἔβλεπαν μὲ ὀργὴ καὶ ἀποτροπιασμὸ νὰ δέρνονται ἀνελέητα γυναῖκες ἀπὸ ἕναν αὐτοπροσδιοριζόμενο καρνάβαλο ποὺ χρησιμοποιοῦσε πρόφαση «γυναίκας» γιὰ νὰ παίζει καὶ δύναμη ἄνδρα γιὰ νὰ κερδίζει.
Καὶ τί μέσο δὲν εἶχε ἐπιστρατευτεῖ ἐκείνη τὴν ἐποχὴ γιὰ νὰ φιμώσει...
Ἐλπίς: Ἡ ἄγκυρα τοῦ Θεοῦ – 1ον
Οἱ ἄνθρωποι συχνὰ στὴ ζωή τους ἀντιμετωπίζουν προβλήματα καὶ δύσκολες καταστάσεις, ποὺ τοὺς ὁδηγοῦν στὴν ἀπογοήτευση. Βιώνουν μὲ ἀγωνία τὰ ὀλέθρια ἀποτελέσματα, ποὺ ἐνδεχομένως νὰ συμβοῦν στὸ μέλλον. Συνήθως δὲν ἀφήνουν ἀνοικτὸ παράθυρο στὴν ἐλπίδα, γιὰ νὰ δοῦν τὰ πράγματα διαφορετικά. Σκέπτονται καὶ ἐνεργοῦν μόνο μὲ τὶς δικές τους δυνάμεις καὶ διαπιστώνουν, συνήθως ἐσφαλμένα, ὅτι δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὰ θέματα ποὺ τοὺς ἀπασχολοῦν καὶ τοὺς πικραίνουν. Εἶναι σκλαβωμένοι στὴν ἀπελπισία καὶ ἀγνοοῦν ὅτι ἡ ἐλπίδα μπορεῖ νὰ τοὺς ἐλευθερώσει.
Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος λέει ὅτι «ἡ ἐλπίδα τότε πρὸ πάντων ὑπάρχει, ὅταν, ἐνῶ τὰ φαινόμενα μᾶς ὁδηγοῦν στὴν ἀπόγνωση, αὐτὴ μᾶς ἑτοιμάζει νὰ ἔχουμε θάρρος γιὰ τὸ μέλλον»1. Εἶναι χρήσιμα μερικὰ παραδείγματα ἀπὸ τὴν καθημερινότητα καὶ τὴν ἐπαγγελματικὴ ἀπασχόληση πολλῶν ἀνθρώπων, ποὺ ἀνήκουν σὲ διαφορετικὲς κατηγορίες.
Ἕνα πλοῖο δὲν μπορεῖ νὰ ταξιδέψει, ὅταν ὁ καπετάνιος του δὲν ἔχει ἐλπίδα...
Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος λέει ὅτι «ἡ ἐλπίδα τότε πρὸ πάντων ὑπάρχει, ὅταν, ἐνῶ τὰ φαινόμενα μᾶς ὁδηγοῦν στὴν ἀπόγνωση, αὐτὴ μᾶς ἑτοιμάζει νὰ ἔχουμε θάρρος γιὰ τὸ μέλλον»1. Εἶναι χρήσιμα μερικὰ παραδείγματα ἀπὸ τὴν καθημερινότητα καὶ τὴν ἐπαγγελματικὴ ἀπασχόληση πολλῶν ἀνθρώπων, ποὺ ἀνήκουν σὲ διαφορετικὲς κατηγορίες.
Ἕνα πλοῖο δὲν μπορεῖ νὰ ταξιδέψει, ὅταν ὁ καπετάνιος του δὲν ἔχει ἐλπίδα...
Τὰς μυστικὰς σήμερον (δόξα ἑσπερινοῦ Ἁγ. Πατέρων), ἦχος πλ. β΄, Π. Φιλανδίδη - Νεοσκητιῶτες πατέρες
Ι. Ν. Μεταμορφώσεως Σωτῆρος Ἰτέας, ἑσπερινὸς Ἁγίων Πατέρων, Σάββατο 30.5.2025.
Ὁ «Ἀνάποδος (Θεολογικὸς) Κόσμος» μέσα ἀπὸ τὴν δίωξη τοῦ Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Πάφου, Τυχικοῦ
Ὁ «Ἀνάποδος (Θεολογικὸς) Κόσμος» [1] μέσα ἀπὸ τὴν δίωξη τοῦ Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Πάφου, Τυχικοῦ.
«Πρέπει νὰ βιώνουμε μία πατερικὴ διδασκαλία ὁλοκληρωτικά, ἀκόμα κι ὅταν βρίσκεται σὲ διαφωνία μὲ τὸ πνεῦμα τῆς ἐποχῆς, ἀκόμα καὶ ἐὰν γνωρίζουμε ὅτι μὲ τὸ νὰ κάνουμε αὐτὸ θὰ χάσουμε τὴν εὔνοια αὐτοῦ τοῦ κόσμου καὶ θὰ τεθοῦμε στὸ περιθώριο» π. Σεραφεὶμ Ρόουζ
«Πρέπει νὰ βιώνουμε μία πατερικὴ διδασκαλία ὁλοκληρωτικά, ἀκόμα κι ὅταν βρίσκεται σὲ διαφωνία μὲ τὸ πνεῦμα τῆς ἐποχῆς, ἀκόμα καὶ ἐὰν γνωρίζουμε ὅτι μὲ τὸ νὰ κάνουμε αὐτὸ θὰ χάσουμε τὴν εὔνοια αὐτοῦ τοῦ κόσμου καὶ θὰ τεθοῦμε στὸ περιθώριο» π. Σεραφεὶμ Ρόουζ
Γράφει ὁ Ἰωάννης Μαρκάς, Μ.Δ.Ε. Δογματικῆς Θεολογίας Α.Π.Θ.
Στὴν σύγχρονη ἐποχή τῆς «μεταπατερικότητας» καὶ τοῦ «ἐκκλησιολογικοῦ μετανθρωπισμοῦ» [2], ἔχει δομηθεῖ ἡ στρεβλὴ θεώρηση σὲ μία μεγάλη μερίδα Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι «κάτι καλό», «κάτι ὠφέλιμο», «μία καλὴ συνήθεια», γενικὰ ὅτι εἶναι «ἕνα καλὸ πρᾶγμα». Αὐτὴ ἡ θεώρηση εἶναι μία ἐκκοσμικευμένη καὶ ρηχὴ προσέγγιση, καθὼς ἡ Ἐκκλησία μόνον «καλὸ πρᾶγμα» δὲν εἶναι. Στὴν πραγματικότητα, ἐὰν θέλουμε νὰ εἴμαστε προκλητικὰ ἀκριβεῖς, ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι καθόλου «καλὸ πρᾶγμα»! Καὶ δὲν εἶναι καθόλου «καλὸ πρᾶγμα», ἁπλούστατα διότι ἡ Ἐκκλησία ὑπερβαίνει κάθε τί ποὺ ἐμεῖς προσδιορίζουμε ὡς «καλό», ὅπως ἔχουμε ὑποβιβάσει τὴν ἔννοια τοῦ «καλοῦ» σὲ κτιστὸ ἐπίπεδο...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)